Real People
nl
de
uk

Zoeken door de website

  • aanbod
    • Huurwoningen
    • Koopwoningen
    • Bedrijfsaanbod
  • makelaar
    • Huurwoning
    • Koopwoning
    • nieuwbouw
    • Bedrijfsmatig vastgoed
  • Beleggen
  • beheer
  • projectmanagement
    • Wonen
    • Kantoren
  • onderzoek
    • Recente rapporten
    • Onderzoek op maat
  • taxaties
  • verzekeringen
  • Werving & Selectie
  • contact
Real People
nl
uk
de

Zoeken door de website

  • aanbod
    • Huurwoningen
    • Koopwoningen
    • Bedrijfsaanbod
  • Makelaar
    • huurwoning
    • Koopwoning
    • nieuwbouw
    • Bedrijfs onroerend goed
  • beleggen
  • beheer
  • onderzoek
    • Recente rapporten
    • Onderzoek op maat
  • taxaties
  • verzekeringen
  • de organisatie
    • over FRIS
    • Visie | FRIS code
    • Young Professionals
    • Werken bij FRIS
  • mvo
    • FRIS & MVO
    • FRIS voor Kinderen
    • FRIS Sportief
  • Privacy
  • FAQ
  • contact

Mijn vaatwasser is stuk, klant erger je niet!

Terug

Wil je meer weten over hoe FRIS klantgericht onderneemt?

Of wil je meer weten over onze FRIS Young Professionals of over één van de diensten van FRIS? Vul dan onderstaand formulier in. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met jou op!

Vul minimaal 2 karakters in

Dit veld is verplicht

Voer een geldig e-mailadres in

Voer een geldig telefoonnummer in

Neem contact met mij op

Herken je deze situatie? “Mijn vaatwasser is stuk en is nog niet door jullie gemaakt.” Jij als huurder ergert je enorm, omdat je weer ouderwets de afwas moet doen. Daar betaal je toch niet voor? Een situatie zoals deze vereist een stuk verwachtingsmanagement, een belangrijk onderdeel van klantgericht ondernemen. Door goed te luisteren naar je huurder, een klacht direct op te pakken en daarbij een realistisch tijdsbestek aan te geven waarin de reparatie zal plaatsvinden, proberen wij als FRIS van een ontevreden huurder weer een tevreden huurder te maken.

De FRIS Young Professionals hebben een waardevolle workshop gevolgd van specialist klantgerichtheid en klantbeleving Sydney Brouwer over de do’s en don’ts van klantgericht ondernemen. De naam van de workshop was erg toepasselijk:  ‘Klant erger je niet…’

De negen tips voor klantgericht ondernemen

Hoe houd je tevreden klanten ( huurders) tevreden? Hoe zorg je dat ontevreden klanten weer tevreden klanten worden? Hoe maak je klanten ambassadeurs van je bedrijf? Het belangrijkste is dat je de klant, groot én klein, altijd centraal stelt. Op basis van onze eigen ervaringen en de kennis die wij hebben opgedaan dankzij de workshop, hebben wij de top 9 tips voor ‘klantgericht ondernemen’ samengesteld.

 

  1. Maak tijd voor de klant, hoe druk je ook bent.
  2. Luister naar de klant. Luisteren is wat anders dan een klant ‘aanhoren’. Doorvragen is hierbij erg belangrijk.
  3. Neem je klant en de klachten serieus. Als een klant zich door jou gehoord voelt dan leggen zij met een prettig gevoel de telefoon neer, ondanks dat hun klacht misschien nog niet direct is verholpen door jou.
  4. Manage de verwachtingen van je klant. Maak enkel beloftes en toezeggingen die je daadwerkelijk kunt waarmaken. Er is niets vervelender voor de klant, maar ook voor jou, wanneer een reparateur niet op het afgesproken tijdstip verschijnt.
  5. Ken de klant. Maak gebruik van je CRM-systeem (Customer Relationship Management). Door automatisatie en digitalisatie zijn we steeds beter in staat om klantgegevens bij te houden.
  6. Zet je pro-actief Zijn er afgelopen week reparaties uitgevoerd? Bel gerust deze klanten om te vragen of alles naar wens is verlopen en of je nog iets voor hen kunt betekenen.
  7. Verras jouw klant. Heb jij de klacht van een klant pas na een paar weken kunnen verhelpen? Dat is natuurlijk erg vervelend, maar verras deze klant dan met een leuk en passend geschenk.
  8. Geef zowel grote als kleine klanten jouw onverdeelde aandacht, want iedere klant groot of klein kan een ambassadeur voor jouw bedrijf zijn.
  9. Praat niet alleen met je klanten, maar ook met je collega’s. Interne communicatie is erg belangrijk. Als je weet wat er op de werkvloer speelt dan weet je ook wat er onder jouw klanten speelt.

Iedere klant groot of klein kan een ambassadeur voor jouw bedrijf zijn

Kortom, een greep uit de kennis die de FRIS Young Professionals hebben opgestoken van de workshop ‘Klant erger je niet….’. Volg deze tips en je bent op de juiste weg om meer ambassadeurs voor je bedrijf te creëren wat de omzet uiteindelijk zal bevorderen. Dat wil toch iedere ondernemer?

  • De organisatie
    • Over FRIS
    • Visie | FRIS code
    • FRIS Global
    • Young Professionals
    • Werken bij FRIS
  • MVO
    • FRIS MVO
    • FRIS Voor Kinderen
    • FRIS Sportief
    • FRIS Certificeringen
  • Contact
    • Veelgestelde vragen
    • Privacy
    • Onze Real People
    • Brochures
Contact

Social media

Disclaimer | All rights reserved 2023