Veel gestelde vragen

Ik heb een afspraak op het kantoor van FRIS. Waar moet ik zijn?

FRIS heeft vier vestigingen, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Amsterdam-Zuidoost. Voor het overzicht van alle vestigingen en onze contactgegevens verwijzen we je naar de contactpagina.

Ik huur een woning via FRIS en ik wil een onderhoudsklacht of verzoek tot reparatie melden. Hoe doe ik dat?

FRIS Vastgoed Management 

Een reparatieverzoek kan je het beste indienen via de VSA app. Uiteraard is het ook mogelijk om ons een e-mail te sturen via onderhoud@fris.nl of telefonisch je verzoek in te dienen via +31(0)20 – 301 77 30.  Je verzoek kan enkel in behandeling genomen worden als deze de volgende kenmerken omvat: Je naam, adres, telefoonnummer/mailadres, duidelijke omschrijving van het probleem en idealiter foto’s. Als je verzoek incompleet is vertraagd dat de afhandeling.  

Almade Vastgoed 

Ben je een huurder van Almade Vastgoed? Dan kan je het reparatieverzoek indienen via het portaal, mijn.almadevastgoed.nl of via techniek@fris.nl. Dit verzoek dient aan dezelfde specificaties te voldoen als bovenstaand. 

FRIS Investment Care 

Ben je een huurder van FRIS Investment Care? Dan kun je het reparatieverzoek indienen per e-mail via investmentcare@fris.nl of telefonisch via +31(0)20 – 691 30 43.

Ik wil graag de huur opzeggen van mijn woning. Wat moet ik doen?

Huuropzegging 

Indien je minimale huurperiode is doorlopen (zie huurovereenkomst), kun je de huur opzeggen. Een huurbeëindiging is altijd per de laatste dag van een maand met een minimale opzegtermijn van één kalendermaand. Dit betekent dat je huuropzegging altijd voor de 1 van een maand bij ons bekend moet zijn. Klik op een van de onderstaande links om je huur op te zeggen.  

Nadat we je huuropzegging hebben ontvangen, zullen we je huuropzegging in behandeling nemen. Wanneer je huuropzegging voldoet, zal je een huuropzegging bevestiging ontvangen via de mail. Pas na de bevestiging is je huuropzegging definitief.   Indien u de huur wil opzeggen voor iemand waarvan u gemachtigde bent, dienen wij naast het huuropzeggingsformulier ook de volmacht te ontvangen. Bij een overlijden dient naast de huuropzeggingsformulier ook de overlijdensakte te worden toegevoegd.  

Voorinspectie

Na de bevestiging zal je een uitnodiging ontvangen voor de voorinspectie. Bij de voorinspectie zal onze inspecteur met je bespreken hoe je de woning op de laatste dag van je huurperiode moet opleveren. Meestal vindt de voorinspectie op locatie plaats, in sommige gevallen is de voorinspectie telefonisch. Je zal hierover geïnformeerd worden door de medewerker die je inspectie inplant.  

Eindinspectie

De eindinspectie vindt plaats op de laatste dag van je huurperiode. De inspecteur zal in de woning controleren of de woning zonder gebreken en schoon wordt opgeleverd. Bij de eindinspectie dienen tevens alle sleutels ingeleverd te worden bij de inspecteur.  

Ik wil een onderhoudsklacht of verzoek tot reparatie melden over mijn kantoor, bedrijfs- of winkelruimte. Hoe doe ik dat?

Wordt jouw kantoor, bedrijfs- of winkelruimte beheerd door FRIS? Dan kan je dit melden per e-mail via investmentcare@fris.nl of telefonisch via +31(0)20 – 691 30 43.

Ik ben verzekerd bij FRIS, waar kan ik een schade melden?

Klik hier en meld je schade via onze website.

Schade melden

Hoe meld ik een klacht over de dienstverlening van FRIS?

Een klacht kan worden gemeld via watkanbeter@fris.nl. De volledige klachtenprocedure kan worden teruggevonden op FRIS Legal.

Ik heb een andere vraag

Is je vraag nog niet beantwoord? Neem dan gerust contact met ons op.

Contact